پنل ارسال خبر
نسخه چاپی


تمام نوآموزان عشایر فارس برای ورود به سال تحصیلی جدید سنجش سلامت شدند

سنجش سلامت تمام ۱۴۰۰ نوآموز مدارس عشایری فارس برای سال جدید تحصیلی در مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش عشایر استان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با اشاره به سنجش سلامت تمام نوآموزان عشایر فارس، گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰۰درصد نوآموزان عشایری فارس که 1400 نفر هستند و از مهرماه در پایه اول ابتدایی مشغول تحصیل می شوند، در مرکز جامع آموزش و پررش عشایر استان سنجش سلامت شدند.

میثم رضازاده‌ چگینی اظهار کرد: با توجه به پراکندگی مدارس عشایری فارس، دومین مرکز جامع سنجش سلامت آموزش و پرورش عشایر فارس در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی شد تا دانش‌آموزان عشایر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خدمات این مراکز دسترسی کامل داشته باشند.

وی افزود: تابستان سال گذشته برای اولین بار سنجش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی نوآموزان عشایر فارس انجام و ارزیابی لازم توسط آموزش و پرورش استثنایی کشور صورت گرفت تا شایسته‌ترین افراد برای سنجش نوآموزان و دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیریدر مدارس عشایری استان شناسایی و مورد درمان قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: فعالیت مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش عشایر فارس در وهله اول، سنجش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی عشایر فارس در وهله اول، سنجش نوآموزان است و مدیر و معاون مرکز، نوآموزان عشایر را مورد سنجش قرار می‌دهند و سایر کارکنان مرکز نیز با همکاری مراکز جامع در شهرستان‌های فسا، داراب، فراشبند، فیروزآباد، کازرون و نورآباد، سنجش  نوآموزان عشایر را انجام می دهند.

رضازاده‌ چگینی افزود: نوآموزان عشایر فارس در این مرکز از نظر بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت، قد و وزن، تست هوش و... مورد سنجش قرار می گیرند و اگر نوآموزی نمره لازم را در هر کدام از این سنجش ها کسب نکند به ارزیابان تخصصی ارجاع داده می‌شود تا دوباره مورد سنجش قرار گیرد.

وی گفت: قسمت اعظم فعالیت این مرکز، بررسی و شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و مداخله به‌هنگام برای درمان است که از طریق اطلاع‌رسانی معلمان مدارس عشایری و راهبران آموزشی، دانش‌آموزان دارای اختلال به مرکز معرفی و مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص اختلال، برای دانش‌آموز پرونده آموزشی تشکیل می‌شود و تحت آموزش قرار می‌گیرد تا اختلال وی درمان و به روال عادی آموزشی خود بازگردد.

 

  • تاریخ درج خبر : يکشنبه ١٨ شهريور ١٤٠٣ - ١٤:٣٦
  • /
  • ارسال به دوست
  • نسخه چاپي
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: