برگزاری کلاس های حضوری در سایه کرونا
۹۰ درصد کلاس ها در مناطق عشایری و روستائی حضوری برگزار می شود
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور گفت: حدود ۹۰ درصد کلاس ها در مناطق عشایری و روستائی به صورت حضوری برگزار می شود چراکه متاسفانه و یا خوشبختانه محرومیت به کمک آنان آمده و این دانش آموزان از کرونا دور هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، محمدرضا سیفی در گفت و گو با خبرگزاری مهر در خصوص تحصیل در مدارس روستائی و عشایری در سایه کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانش آموز عشایری در ۲۷ استان کشور حضور دارند که به دلیل جمعیت کم آنها ناچار به برگزاری حضوری کلاس ها هستیم.
وی افزود: به دلیل پراکندگی دانش آموزان عشایری بیشتر کلاس ها با جمعیت ۱۰ نفر برگزار می شود و به جز مدارس شبانه که دستورالعمل های خود را دارد، باقی کلاس ها با جمعیت های کم و حتی بعضاً با یک دانش آموز برگزار می شوند.
سیفی با اشاره به اینکه ۵.۳ میلیون دانش آموز محروم در میان دانش آموزان روستائی و عشایری داریم، اظهار کرد: این دانش آموزان علی رغم بهره مندی از اینترنت، تلفن همراه، تلویزیون و… برای استفاده از کلاس های مجازی را ندارند که در این خصوص از طریق فراهم کردن بسترسازی واگذاری و یا خریداری تبلت برای این دانش آموزان در صدد رفع محرومیت آنان هستیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور، عنوان کرد: متاسفانه دانش آموزان روستائی و عشایری با توجه به محرومیت هایی که دارند چارهای به جز برقراری کلاس های حضوری برای بهره مندی از تحصیل را ندارند و باید در راستای رفع محرومیت از این دانش آموزان باشیم.
وی در خصوص رفع مشکلات دانش آموزان دو زبانه نیز گفت: در راستای رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان دوزبانه، طبق ماده ۷ اساسنامه دانش آموزان روستائی و عشایری و با توجه به وضعیت اقتصادی آنان دستور العمل صادر شده است که قبل از ورود به دبستان، در دوره های پیش دبستانی زبان فارسی را آموزش ببینند که این دوره ها الزامی و رایگان است.
سیفی با اشاره به رعایت شیوه نامه ها و دستور العمل های پروتکل های بهداشتی در کلاس های حضوری دانش آموزان روستائی و عشایری، اظهار کرد: شیوه نامه های آموزش غیر حضوری در سایه کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای بهره مندی دانش آموزان روستائی و عشایری فراهم شده و طبق این شیوه نامه ها بسته های آموزشی برای معلمان داوطلب ارسال شده تا با حضور در مناطق سخت گذر این درس نامه ها در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
وی در خصوص محتوای این درس نامه ها گفت: درس نامه های آموزشی به این طریق است که دانش آموزان گام به گام آموزش می گیرند و توضیحات هر کدام از مباحث کتاب درسی در این درس نامه ها به زبان ساده و با مثال های روان آموزشی آورده شده است.
سیفی ادامه داد: در ابتدای این درس نامه ها راهنمایی برای اولیا داریم که امیدواریم دانش آموزان روستائی و عشایری با بهره مندی از این درس نامه ها از تحصیل جا نمانند و اشکالاتشان رفع شود.
نظر دهید