رئیس سازمان امور عشایر ایران:
جامعه عشایری اصالت کشور و مردمان نجیبی هستند
رئیس سازمان امور عشایر ایران در دیدار با سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی گفت: جامعه عشایری اصالت کشور و مردمان نجیب و قانعی هستند که در هیچ مقطعی برای کشور چالشی ایجاد نکرده اند که این جای تقدیر و تشکر دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر حوزه ریاست، و رئیس روابط عمومی این سازمان روز چهارشنبه 18 تیر ماه با حضور در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، با رئیس و معاونین این مرکز دیدار کرد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: فعالیت های وزارت جهادکشاورزی بسیار گسترده است و گستردگی آن قابل قیاس با سایر دستگاه ها نیست و به همین دلیل توقعات هم از وزارتخانه زیاد است.
کرمعلی قندالی بیان داشت: جامعه عشایری اصالت کشور و مردمان نجیب و قانعی هستند که در هیچ مقطعی برای کشور چالشی ایجاد نکرده اند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
عشایر در حوزه رسانه غریب هستند
رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: جامعه عشایری دارای قابلیتها، ظرفیتها و توانمندیهای زیادی هستند که لازم این ظرفیت ها توسط رسانه ها بویژه رسانه ملی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه، رسانه های مکتوب و همچنین فضای مجازی معرفی و شناسانده شوند.
وی با بیان اینکه عشایر در حوزه رسانه غریب هستند، گفت: روابط عمومی وزارتخانه ما را یاری کند تا بتوانیم این چالش تاریخی قشری که با تولیدات خود به کشور خدمت می کنند را برطرف کنیم.
قندالی با اشاره به اینکه موضوع مهمی مثل قیمت مرغ خود به خود رسانه ای می شود و بر روی آنتن می رود، ادامه داد: جامعه عشایری تا وقتی در رسانه ها مطرح نشوند، دیده نمی شوند و ما آمادگی هرگونه همکاری با رسانه ها بویژه رسانه ملی را داریم و هر محتوایی نیاز باشد را فراهم می کنیم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه روابط عمومی وزارتخانه در حد وسع خود برای معرفی توانمندی های عشایر تلاش می کند، گفت: کمک کنید بیشتر از این عشایر و ظرفیت های آنان را معرفی کنیم و ما هم در سازمان آمادگی هرگونه همکاری را داریم.
وظیفه پیگیری مطالبات عشایر را داریم
قندالی خاطرنشان کرد: ما در سازمان امور عشایر تامین آب، احداث راه، تامین سوخت، تامین نهاده دامی، و ارائه خدمات در حوزه های بهداشت، آموزش و پرورش، مسکن و فرهنگ عشایر را مطالبه می کنیم و در این خصوص وظیفه داریم.
وی گفت: وقتی می گوییم 66 هزار کیلومتر راه عشایری داریم و یا به 30 هزار سامانه عرفی عشایر در سراسر کشور آبرسانی می کنیم، یعنی وظیفه ما است به این امورات رسیدگی کنیم.
قندالی افزود: سازمان امور عشایر ایران خود را موظف به پیگیری مطالبات و خواسته های جامعه عشایری میداند و در این مسیر حرکت می کند.
تشکل های عشایری نگرانی ها در تأمین نهاده را برطرف می کنند
رئیس سازمان امور عشایر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از تشکل هایی که نگرانی ها در خصوص تأمین نهاده های دامی را برطرف می کنند، تشکل های عشایری هستند.
وی ادامه داد: تمامی تعاونی های عشایری را در حوزه تامین نهاده دامی وارد کرده ایم و امروز نزدیک به 150 هزار تن نهاده توسط این تشکل ها خریداری و تامین شده که هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع تولید کننده است.
قندالی ادامه داد: تشکل های عشایری با حدود 1000 فروشگاه ثابت و سیار تحت پوشش خود در سراسر کشور، به جامعه عشایری خدمات ارائه می دهند و در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز آنان فعالیت های خوبی انجام می دهند.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان با تقدیم سلام و خدا قوت به مجموعه همکاران روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، اظهار امیدواری کرد با حضور جناب آقای والی زاده فعالیت های روابط عمومی پویاتر و موثرتر از گذشته انجام شود.

امروز اهمیت روابط عمومی برای همه روشن است
بر اساس این گزارش، بهرام میراخورلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران هم در این نشست با بیان اینکه امروز اهمیت روابط عمومی و اطلاع رسانی برای همه روشن است، گفت: دانش بومی عشایر در حال فراموش شدن است و از روابط عمومی وزارتخانه انتظار و درخواست داریم در این خصوص برنامه هایی را مدنظر داشته باشد.
تجاری سازی و برندسازی محصولات عشایر
مدیر حوزه ریاست سازمان امور عشایر ایران هم در این نشست با بیان اینکه در حوزه عشایر محصولات منحصر به فرد با کیفیت و بازار پسندی تولید می شود، گفت: در این زمینه شرکت هایی را شناسایی کرده ایم و درخواست ما این است که از طریق روابط عمومی برای تجاری سازی و برندسازی محصولات عشایر اقدام شود که به افزایش تولید و ارتقاء معیشت عشایر کمک می کند.
عباسپور ادامه داد: اگر این شرکت ها تقویت شوند قطعا کارهای خوبی انجام می شود و لازم است از ظرفیت صدا و سیما هم در این حوزه استفاده کنیم.
موضوع عشایر ظرفیت بسیار خوبی برای تولیدات رسانه ای است
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر هم با قدردانی از برگزاری این نشست، برگزاری جشنواره "کشاورزی و رسانه" از سوی مرکز روابط عمومی را فرصت مغتنمی برای تولید محتوا در حوزه جهادکشاورزی عنوان کرد و در خواست کرد موضوع عشایر هم که از ظرفیت های خوبی برای تولیدات رسانه ای اعم از نوشتاری و تصویری برخوردار است، به عنوان یکی از محورها و بخش های این جشنواره افزوده شود.
علیرضا رحیمی ادامه داد: زندگی عشایر، تولیدات، صنایع دستی، کوچ، پوشاک، آئین ها و آداب و رسوم عشایر، زنجیره تولید گوشت قرمز،... از جمله موضوعاتی است که همواره مورد استقبال رسانه ها و تولیدکنندگان محتوا در قالب عکس، فیلم مستند، کلیپ، نمآهنگ، مقاله، گزارش، یاداشت، خبر و ... بوده است.

نظر دهید