انتخاب آگاهانه مسیر رشد و بالندگی
140 کودک و نوجوان عشایری سفیران نامههای ادبی شدند
140 کودک و نوجوان عشایری، با فراخوانی به بخش مکاتبهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سفیران نامههای ادبی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، ویژهبرنامه سفیران نامهای که به منظور شناخت و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و عضویت در بخش مکاتبهای، طراحی شده است، در سومین سال برگزاری، میهمان کودکان و نوجوانان عشایری شد.
گروهی متشکل از مدرسان هنرهای نمایشی و کارشناسان ادبی به یک مدرسه عشایری در منطقه قشلاقی حاجیآباد واقع در فرونآباد شهرستان پاکدشت رفتند و با اجرای نمایش و قصه و برگزاری کارگاه نوشتن خلاق، ۱۴۰ کودک و نوجوان عشایری این مدرسه را به عضویت در بخش مکاتبهای فراخواندند.
همچنین تعداد ۶۰عنوان کتاب، به کتابخانه مدرسه اهدا شد و کودکان و نوجوانان عشایری با کتابخانه مرکز پاکدشت و فعالیتهای کانون آشنا شدند.
این ویژهبرنامه که با هدف پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان، معرفی بخش مکاتبهای کانون و ایجاد فرصت رشد برای کودکان و نوجوانان عشایر از دریچه هنر و ادبیات برنامهریزی شده بود، سبب آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فعالیتهای کانون پرورش فکری و ارتباط بیشتر مدرسه و کانون شد.
بنا به گفنه فاطمه محمدحسینی مدیر مدرسه شهید دانش، در این برنامه پلی میان کتابها و نامه و کودکان و نوجوانان عشایری بنا شد تا بتوانند در فرایند پرورش استعدادهای ادبی از طریق نامه، به منابع مطالعاتی و تخصصی در حوزه شعر و داستان و سایر موضوعات دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب بیش از ۱۴۰ اثر نوشتاری کودکان و نوجوانان عشایر در قالب نامه، نگاشته شد و به واحد آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان سپرده شد تا توسط مربیان و کارشناسان ادبی، پاسخ داده شود و این کودکان و نوجوانان عشایری در مسیر پرورش استعدادهای ادبی خود، راهنمایی و هدایت شوند.
ویژه برنامه سفیران نامهای از سال ۱۴۰۰ تا کنون تداوم داشته و توانسته تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان را با بخش مکاتبهای آشنا کند و گامی در جهت شناخت و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان بردارد.
این برنامه با دعوت کودکان و نوجوانان به نوشتن، راه تازهای را فراروی آنان قرار می دهد تا بتوانند آگاهانه مسیر رشد و بالندگی خود را انتخاب کنند.
نظر دهید