دسترسی 70درصدی دانش آموزان به "شبکه شاد"
۹۰ درصد آموزش دانش آموزان عشایری تمام شده است
مدیرکل توسعه آموزش عشایر با بیان اینکه در مناطق عشایری ۹۰ درصد آموزش تمام شده، گفت: بر اساس اساسنامه مدارس عشایری و با توجه به اقتضائات جغرافیایی، سال تحصیلی دانش آموزان عشایری با دانش آموزان دیگر متفاوت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، محمدرضا سیفی اظهار داشت: با توجه به اینکه سال تحصیلی در دانش آموزان عشایری متفاوت است تعطیلی مدارس لطمهای به روند تحصیل دانش آموزان عشایری نمیزند با این وجود هر تصمیمی که برای سایر دانش آموزان گرفته شود برای دانش آموزان عشایری نیز گرفته خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه عدالت آموزشی برای دانش آموزان روستائی و عشایری که دسترسی به اینترنت ندارند فراهم می شود؟ اظهار داشت: انتقادها به عدم دسترسی این دانش آموزان به "اینترنت" و "شبکه شاد" تا حدودی درست است که جایگزین این شبکه تا حدودی پوشش تلویزیونی است که در اکثر نقاط کشور وجود دارد.
سیفی بیان کرد: در هر حالتی هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد و دانش آموز باید به صورت محسوس و فیزیکی معلم را ببیند و با همسالان ارتباط داشته باشد.
۷۰درصد دانش آموزان میتوانند به "شبکه شاد" دسترسی داشته باشند
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: بالاتر از ۷۰ درصد دانش آموزان کشور میتوانند به "شبکه شاد" دسترسی داشته باشند که این ۷۰ درصد را دانش آموزان روستائی و عشایری هم تشکیل میدهند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش دو هفته قبل دستورالعمل تداوم آموزش در مناطق روستائی و عشایری که فاقد دسترسی به تلویزیون، اینترنت و فضای مجازی هستند را تشریح کرده است و بر همین اساس مقرر شده که در برخی استان ها از شبکه استانی مطالب آموزش داده شود و یا از شبکه های رادیویی این دروس پخش شود.
سیفی گفت افزود: ابلاغ کرده ایم در مناطقی که تلویزیون و اینترنت وجود ندارد از ظرفیت بسته های آموزشی رایگان برای آموزش به دانش آموزان استفاده شود.
اجرای "شبکه شاد" و آموزشهای تلویزیونی عین عدالت آموزشی است
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با وجود شرایط به وجود آمده نمیتوان گفت "شبکه شاد" اجرا نشود به این دلیل که درصدی از دانش آموزان کشور به اینترنت دسترسی ندارند.
وی ادامه داد: اجرای "شبکه شاد" و آموزشهای تلویزیونی عین عدالت آموزشی است به این دلیل که دانش آموزان مناطق کم برخوردار با تدریسهایی آشنا شدند که تاکنون از آنها برخوردار نبودند و در آموزشهای تلویزیونی نیز دانش آموزان با کیفیت خوب آموزش آشنا شدند.
نظر دهید