سوال نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش:
چه تدابیری برای آموزش دانشآموزان عشایری اتخاذ شده است؟
نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد: آیا برای سطح پوشش اینترنت برای دانشآموزان عشایری تعاملی با وزارت ارتباطات صورت گرفته است و چه تدابیری برای معلمان عشایری اتخاذ شده است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، در نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش که در محل این وزارتخانه برگزار شد موضوع زمان برگزاری کنکور، دایر شدن مدارس، تغییر تقویم آموزشی، آموزش سکویی و ضمن خدمت فرهنگیان مطرح شد.
فاطمه اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس در این نشست خطاب به مسئولان آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایط فعلی چه تدابیری برای دانشآموزان عشایری اتخاذ شده است، گفت: آیا برای سطح پوشش اینترنت برای دانشآموزان عشایر تعاملی با وزارت ارتباطات صورت گرفته است و چه تدابیری برای معلمان عشایر اتخاذ شده است؟
وی بیان داشت: در حال حاضر مهمترین دغدغه ما دانشآموزان است و در حال حاضر دانشآموزان از سویی نگرانی ویروس کرونا و از سوی دیگر دغدغه کنکور دارند.
محمدباسط درازهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با انتقاد از اینکه در بسیاری از شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان اینترنت و حتی آنتن دهی تلویزیون وجود ندارد، گفت: دانشآموزان نمیتوانند به آموزش از راه دور دسترسی داشته باشند و نیاز است مجلس و هیأت دولت، وزارت ارتباطات را مکلف به ایجاد زیرساختها در حوزه ارتباطات کنند
وی افزود: تأمین زیرساختها باید مورد توجه قرار گیرد و در این رابطه نیازمند اعتبار هستیم و میطلبد بخشی از ۵ میلیاردی که قرار است صندوق بینالمللی پول به ما اختصاص دهد را به بحث آموزش تخصیص دهیم.
مسعودی از مرکز پژوهشها مجلس نیز گفت: متأسفانه ۹۰ درصد دانشآموزان موبایل ندارند و از موبایل والدینشان استفاده میکنند که برخی از آنها کارمند هستند.
وی ادامه داد: همچنین در رابطه با برنامههای آموزشی تلویزیونی برای افراد ناشنوا، کم شنوا، نابینا و کم بینا هیچ برنامهریزی نشده و عشایر و روستائیان امکان دسترسی به شبکه آموزش را ندارند.
جبار کوچکی نژاد عضو دیگر این کمیسیون در این نشست گفت: از اینکه توانستید برای ۱۳ میلیون دانشآموز فضای آموزش مجازی را مهیا کنید، تشکر میکنیم هر چند وزارت ارتباطات پوشش اینترنت را ۷۰ درصدی اعلام کرد اما متأسفانه پوشش اینترنت در حاشیه شهرها و روستاها با مشکل مواجه بود.
نماینده وی در مورد استفاده از فضای مجازی یادآور شد: در بهترین شرایط ۶۰ درصد آموزشها را میتوانیم به صورت مجازی ارائه کنیم زیرا در برخی روستاها و مناطق حاشیهنشین امکان آن وجود ندارد و حتی در برخی مناطق شبکه آموزش قابل دسترس نیست.
نظر دهید