سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
گسترش مجتمعهای شبانه روزی براي تحصیل دانشآموزان عشایري ضروری است
سیدحمایت میرزاده گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، گسترش مجتمعهای شبانه روزی ضروری است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ضرورت اختصاص امتیازهای ویژه به معلمان عشایر، گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، گسترش مجتمعهای شبانه روزی ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سيدحمايت ميرزاده با اشاره به لزوم برطرف کردن مشکلات مدارس عشایر، اظهار داشت: در برخی مناطق تعداد دانشآموزان عشایر در مقطع متوسطه اول و دوم بسیار کم است و نمیتوان برای دانشآموزان در این دوره معلم مرتبط در نظر گرفت .
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانشآموزان عشایر در آموزش و پروش دو راهکار پیشبینی شده است؛ یکی از راهکارها گسترش و توسعه مجتمعهای شبانه روزی برای آموزش دانشآموزان است؛ این مدارس شبانهروزي در مرکز بخشها و شهرها ساخته و امکاناتی نظیر اسکان، غذا و وسایل رفاهی برای آنان فراهم میشود.
وی اذاوه داد: راهکار دیگر برای جلوگیری از ترک تحصیل دانشآموزان عشایر استفاده از اتوبوسها یا وسایل نقلیهای است که دانشآموزان عشایري را جابجا کند تا افرادی که در روستاهای دورافتاده هستند مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند؛ پرداخت هزینه این وسایل نقلیه به عهده آموزش و پرورش است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش به دلیل مشکلات مالی در برخی از مناطق نتوانسته حقالزحمه برخی از شرکتها و افرادی که وظیفه حمل و نقل دانشآموزان را برعهده دارند بپردازد و به همین دلیل این شرکتها از ادامه همکاری با آموزش و پرورش خودداری میکنند.
میرزاده تاکید کرد: در برخی مناطق کوهستانی که مسیرها سخت گذر هستند در صورت پرداخت حقالزحمه نیز رانندگان حاضر به همکاری با آموزش و پرورش نمیشوند چرا که برای رفتن به آن روستا باید از مسیرهای خطرناک رفت و آمد کنند لذا وزارت راه باید اقدامات لازم برای ایجاد مسیرهای ایمن برای رفت و آمد دانشآموزان را انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پروش باید برای معلمان عشایر امتیازات ویژهای در نظر گیرد چراكه کار در این شرایط سخت علاوه بر علاقه به انگیزه نیز نیاز دارد در صورتی که شرایط منحصر به فردی برای معلمان عشایر در نظر گرفته شود معلمان به صورت داوطلب برای آموزش به این مناطق فرستاده میشوند و نیازی به مامور کردن آنان نیست.
نظر دهید