امروز : 04 بهمن 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
پرچم جمهوری اسلامی ایران
FR
  • تاریخ انتشار : 1398/09/03 - 13:22
  • تعداد بازدید : 1110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قائم مقام سازمان امور عشایر ایران:

مخاطب پسندی زیادی در تولید برنامه های تلویزیونی عشایری وجود دارد

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: در برنامه سازی و تولید برنامه های تلویزیونی ظرفیت ها، جذابیت و مخاطب پسندی که در زندگی عشایر وجود دارد در کمتر موضوع دیگری وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علائی مقدم روز یکشنبه 3 آبان در دومین نشست هستۀ محتوایی تولید برنامه های تلویزیونی عشایری با اشاره به قابلیت های موجود در زندگی عشایر برای برنامه سازی تلویزیونی، تاکید کرد: تولید برنامه های تلویزیونی در حوزه  عشایر باید در راستای تببین نقش و جایگاه عشایر در تولید و اقتصاد کشور باشد.


وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در انتقال پیام به مخاطبان و گروه های هدف، گفت: روابط عمومی چشم، گوش و زبان یک سازمان است و هر چقدر کار انجام شود ولی اطلاع رسانی و انعکاس داده نشود، تغییری ایجاد نخواهد کرد.


علائی مقدم با بیان اینکه در جامعه عشایری موضوعات متنوعی برای تولید برنامه های تلوزیونی وجود دارد، تاکید کرد: باید از فرصت ایجاد شده بیشترین بهره را در خصوص معرفی عشایر و تبیین نقش آنان در اقتصاد کشور ببریم.


 قائم مقام سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: تحولات تاریخی زندگی عشایر، کوچ عشایر، خودکفایی در تولید گوشت قرمز که ظرفیت آن در اقتصاد عشایر وجود دارد و صنایع دستی عشایر و تنوع آن می تواند بستر مناسبی برای تولید برنامه های تلویزیونی باشد.


وی ادامه داد: همچنین دانش بومی عشایر، بومگردی عشایر، نقش زنان عشایری در رونق تولید، تشکل های عشایری، گیاهان داروئی، شورای عالی عشایر و تببین اهداف آن، آموزش و ترویج در بین عشایر، و انعکاس خدماتی که به عشایر داده می شود از قابلیت های برنامه سازی تلویزیونی در حوزه عشایر است.


علائی مقدم افزود: از طریق انعکاس آیین ها، موسیقی، آواها و نغمه­ های محلی، جشنواره ها، مسابقات سوارکاری و بازی ها و ورزش های بومی عشایر نیز می توان ظرفیت این جامعه را به مخاطبان معرفی کرد.

کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب