امروز : 05 بهمن 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
پرچم جمهوری اسلامی ایران
FR
  • تاریخ انتشار : 1398/05/14 - 14:44
  • تعداد بازدید : 567
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

توجه به دانش آموزان عشایری از مصادیق عدالت اجتماعی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش "عدالت آموزشی" را در آموزش و پرورش یک هدف راهبردی توصیف کرد و بیان داشت: توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان عشایری و روستاهای مرزی از مصادیق این امر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدجواد حسینی در مراسم آغاز بیستمین اردوی دانش آموزان عشایری سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی با رویکرد عدالت ترجیحی محقق می شود، افزود: ۱۸۲ هزار و ۷۵۸ دانش آموز عشایری در سراسر کشور در شش هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و ۱۷ هزار و ۴۷۱ معلم، مدیر و کارمند آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عشایری کشور فعالیت دارند.



وی افزود: امروز آموزش و پرورش یک سند بنیادین و تحولخواه دارد که شامل چند جوهره اساسی بوده و اردوهای دانش آموزان عشایری شامل همه این موارد است.


حسینی ادامه داد: برگزاری این اردوها گامی در جهت تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایجاد چرخشهای تحول آفرین در نظام آموزشی برای تبدیل این نهاد به یک نهاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش "برقراری عدالت و ارتقاء کیفیت آموزشی، هویت بخشی انقلابی، دینی، ملی، محلی و بین المللی به دانش آموزان، ارتقاء سطح آنان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران و آموزه های قرآن کریم" را از دیگر اهداف این برگزاری این اردوها عنوان کرد.


وی اظهار داشت: صحنه اردوهای دانش آموزی عشایری جلوه ای از وحدت و هویت ملی را در راستای اهداف سند تحول بنیادین با آموزش مهارت های همدلی، بهزیستی، انسجام بخشی، زیست مطلوب، وفاق اجتماعی و انساندوستی به نمایش می گذارند.



حسینی گفت: مدارس همه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، روستاها و مناطق حاشیه نشین کشور در طول برنامه ششم توسعه با اتصال به شبکه ارتباطات ملی "هوشمندسازی" می شوند.


وی ادامه داد: هم اینک به ازاء هر ۱۰۰ نفر دانش آموز، تعداد هفت دستگاه رایانه در مدارس سطح کشور وجود دارد که با اجرای "طرح عدالت ترجیحی" نابرابری ها در این زمینه برطرف می شود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی شبکه سیناروبیک در این وزارتخانه گفت: "طرح شبکه سیناروبیک" برای برقراری عدالت آموزشی اجرا شده است و این شبکه با همکاری بهترین معلمان و استادان و بهره گیری از تلویزیون تعاملی برای برخورداری دانش آموزان در دورترین نقاط کشور از بهترین خدمات آموزشی فعالیت می کند.


حسینی گفت: همچنین خارج کردن المپیادهای جهانی دانش آموزی از انحصار طبقاتی، سمپاتی و مدارس غیردولتی بطور جدی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد که در این راستا فراهم سازی بستر دیجیتال در سطح مدارس گام بزرگی است.


وی با اشاره به سکونت ۳۰ درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مناطق کم برخوردار، بیان کرد: به همین خاطر "طرح ارتقاء دانش آموزان مناطق و استان های لازم التوجه به قابل توجه" آغاز شده که رویکردی جدی در چارچوب "عدالت ترجیحی" در نظام آموزش و پرورش است.


 

کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب